torsdag 30 augusti 2012

Superövertrött idag

Usch vad jag ogillar detta. Jag är såååå trött! Jag vet, det var en lång dag igår. Men var är Duracellkaninen? Somnade för natten före 23 och vaknade 4, men somnade om efter någon timme och sov sedan vidare till 9:45. Jag har ju sovit. Skippade att lägga på mascara idag, humöret inte på topp och även om bara lite mascara gör att jag känner mig friskare och piggare så NÄÄÄ, inte idag. Jag misstänker också att jag nu är på väg in i "mig själv", börjar släppa ut allt som dämts upp. Det är bra, det ska göras. Men det är jobbigt.

Efter att ha ätit lite frukost tog jag ut Lissi på en lite vettigare promenad, jag undvek backarna, och det var rätt skön höstluft att inandas så vi blev ute en stund.

Idag har jag suttit med sjukintyg - blev sjukskriven året ut - som jag kopierat och ska skicka till arbetsgivare och AFA, det är en massa papper man ska hitta och komplettera med för att allt ska klaffa. Det skulle inte förvåna mig om det kommer papper tillbaka som ska kompletteras ytterligare... Det var ju 2 år sedan sist och inte hade jag varit smart nog att ta kopior på hur jag gjorde den gången... Kanske kan man få en liten extra slant därifrån snart. Brukar vara 90 dagars karens men sedan får man några små kulor att dryga ut den förhatligt dåliga sjukpenningen med.

Mamma kom förbi en snabbis på förmiddagen och hon var så fin efter att ha fått en stunds egentid med ansiktsbehandling. Även hon kände sig "låg" idag, så vi bestämde att vi håller oss var för sig idag och kanske även ända tills på måndag - om vi kan hålla oss ifrån varandra så länge... Det är mycket även för älskade mamma. Hon vet att det bara är att dyka upp när som helst ändå :)

Fina vännen J som skulle komma och ge mig massage idag ringde en stund innan det var tänkt. Tur var det. Jag hade briserat. Tårarna bara rann. Hon kom som ett skott. Ingen massage, bara att få en kram och prata. Jätteskönt! Ibland räcker det så. Kändes mycket bättre efteråt. Tack J!

Alla barnen kom hem tidigt idag. Vi fick lite gott fika - bullar på en vardag brukar vi inte ha, eftersom barnen tränar så mycket och behöver annat att lagra energi av - men idag lyxade vi. Satte dem i lite jobb med att förbereda för lite omflyttning. Sonen ska få nytt rum men då behöver alla hjälpas åt, eftersom logistikmästare mamma inte riktigt orkar :) Det ska bli så roligt att göra om och flytta om lite. Sonen ska få ett rum där han själv får vara med och fixa... Spännande! Fina barnen såg att mamma hade en tröttdag och gav mig en timmes tupplur också medan de grejade på med allt som skulle gås igenom i rummet som ska tömmas för att bli ett nytt rum :) Underbara barn!!!

2 kommentarer:

  1. Tack vännen! Du vet att du alltid är lika välkommen, det är alltid lika uppskattat! <3

    SvaraRadera