söndag 26 augusti 2012

Fullspäckad söndag

Även idag har vi fått lite sportglädje att njuta av. Tvillingarna och laget kan nu titulera sig Bäst i Västerbotten i fotboll F00 då de vann finalen i DM. Härligt!!! Stolt mamma? Joooo, så klart :)
Det var match på bortaplan och samtidigt fick vi träffa fina storasyster med familj som bjöd på middag efteråt. Nu är jag trött. Det blev en lång dag. Så här länge har jag inte varit igång sedan jag blev sjukskriven. Roligt, men som sagt nu är jag trött. Matchen blev onödigt spännande också, så inte gick det an att bara sitta och njuta av fotboll, jag var ju tvungen att heja också, med hela mitt väsen - och min darriga röst :) Hade dessutom inte en vakenfri natt, utan var vaken mellan 4 och 5 med en liten tupplur till 8. Synd att det skulle bli just idag, när jag behövt långnatt. Jaja, imorgon är det vardag igen och förhoppningsvis så får jag tupplura lite när familjen drar iväg på skola och jobb.

Vädret idag har varit helt ok, make och barn var ute på förmiddagen och spelade boll på gården. Jag kände mig lite låg och ville vara ifred så jag barrikaderade mig med pärmar och papper och gjorde ytterligare en del städning bland papper. Det är så skönt att få ordning och reda igen, tydliga pärmetiketter och få kasta en massa onödiga papper som jag tidigare varit i behov av, bland annat från tiden i styrelsearbete inom idrott och som ledare i barnens idrotter som jag vet att jag inte kommer att fortsätta med då barnen valt andra idrotter nu, där jag nöjer mig med att vara engagerad förälder på åskådarplats istället. Arbete återstår fortfarande med pappersrensning - hemskheter vad man sparar... Men OJ så trevligt det blir när man rensar :)

Tänkte ge mamma "ledigt" i morgon, jag ska ju få lunchbesök av några kollegor, men si då kommer gullige maken och vädjar att hon snäääällla kan komma på eftermiddagen och hjälpa till med middagsfixeriet. Han uppskattar så den stunden när hon är hos oss (ja inte bara den förstås, utan alla stunder hon är här hos oss)! Det gör vi hela familjen! Världens bästa mamma och svärmor, alla kategorier!

Veckan som kommer är behandlingsvecka igen, det blir en lång sjukhusdag med provtagning, läkarbesök och både Herceptin och Navelbine. Jag har också inplanerat lite trevligheter under veckan i form av besök av fina vänner att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar