måndag 27 augusti 2012

Energikick och Ösregn

Idag kom äntligen 4 av mina efterlängtade kollegor! Vilken underbar stund! De är helt fantastiska, både i sitt jobb och som vänner! De har nu fyllt mig med lite lunch, jobbskvaller och annat härligt surr. Wow! Jag känner mig nästan speedad av lycka :)
De hade dessutom med sig presenter (jag fyllde ju 40 för några veckor sedan, men inte hade jag räknat med någon uppvaktning) från alla mina arbetskamrater - blev riktigt rörd. Vi ska också boka in en AW så småningom, måste bara se till att jag orkar först, vi hade tänkt ha en innan semestrarna, men det blev inte av.
Trist att de måste åka tillbaka och jobba igen, men plikten kallar och vårt yrke hör till kategorin "Samhällsviktig och prioriterad verksamhet" så ansvaret är stort som chefer att se till att verksamheten fungerar årets alla dagar. Känner i allafall att jag snart, snart - med doktorns godkännande - måste ta mig lite utflykter och hälsa på dem i omgångar. Det gör mig så gott att omge mig med "vardagssnack" - oavsett om det är trubbel eller glädjeämnen.

En av kollegorna har storpudlar och hon hade med sig nostrimmern. Oj, vad Lissi blev fin. Nu ser man hennes vackra ansikte igen, hon har fri sikt - inget hår som hänger över ögonen. Även tassarna fick lite trimmning. Tack snälla H och hjälparen A-S för det!

Sovit gott inatt (vaknade vid 6) och somnade om när familjen åkte på sitt, vaknade vid 9 så det blev åter en bra start på dagen. Jag har varit på min första promenad med Lissi på förmiddagen idag. Tog mig hela vägen runt kvarteret i sakta mak och lillgumman gjorde sina behov innan vi var tillbaka hemma igen. Bra gjort av oss båda :)

Nu öser regnet ner, det är utlovat upp till 60 mm regn, så jag hoppas att Lissi tänker sova bort en stor del av eftermiddagen.... :) Jag missade min eftermiddagstupplur idag, trots att jag kände mig lite trött efter dagens aktiviteter. Lissi kröp upp vid min axel och verkade verkligen sovsugen efter trimmningen... Men just som mina ögon skulle ramla ihop så kom älskade mamma, det kan jag ju inte sova bort :)

IDAG ÄR EN RIKTIGT BRA DAG FÖR MIG :)

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad härligt att höra att du hade en bra dag igår! Det är du väl värd så du orkar med din kamp.
    Hälsningar, Eva (Halmstad)

    SvaraRadera