söndag 11 juli 2010

Packad för avresa....

Nu är allt packat inför husvagnstrippen :) Allt utom mina mediciner och mina kuddar samt färskvarorna till kylen är packat. I morgon styr vi kosan söderut i Sveriges avlånga land. Det ska bli så roligt! Hoppas, hoppas vi får fint väder och många trevliga dagar tillsammans med våra husvagnskompisar. Tre familjer blir vi, totalt 6 vuxna och 10 barn. Första anhalt blir Höga Kusten, lagom långt med 25 mil första dagen...

Dagen har varit kanon här, redan kl 9 var det 20 grader och strålande sol. Fick faktiskt sova ända till 06:10, gick då direkt och tog yoghurt för att förhoppningsvis somna om snabbt... Njae, inte förrän vid 08 somnade jag och sov till strax efter 09.
Make och barn åkte och tog ett dopp i havet efter lunch, själv vände jag i dörren och la mig i soffan istället. Fixar inte riktigt det än, för varmt, för soligt och blir andfådd bara av att andas i värmen. Gjorde några svängar ut på gräsmattan men det gick inte att sitta ute idag. Eftermiddagen kände jag mig bättre, åt middag med god aptit. Mönstret upprepar sig från förra gången. Har orkat bära lite grejer till husvagnen, vill ju liksom ha koll ändå... Två vändor och sedan vila i soffan för att få ner pulsen.

Så, sista dagen med illamåendetabletter idag, förlänger cortisonet uttrappande 3 dagar till, magdroppar och magkatarrpiller några dagar till och så klart göra klart kuren mot munsvamp. Det tar sig. Nu hoppas jag på att korta ner några dagars trötthet jämfört med första behandlingsomgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar