torsdag 8 juli 2010

Andra behandlingen

Igår var det dags för behandling nummer två. Efter förberedelser med blodprover (världens klantigaste undersköterska som inte kunde sticka och knappt fick ut blodet som behövdes - tog 10 minuter för 2 rör att fyllas) och läkarbesök fick jag tid för behandling kl 12. Denna gång gick det betydligt smidigare. Fick åka hem vid 15 - inga överaskningar med smärta och spänd hud runt venporten. Kanske beror det på att det nu gått längre tid sedan den sattes in och säkert bidrog emlaplåstret till att jag inte tyckte att det gjorde så väldigt ont när nålen sattes in. Ska få plåster på recept så jag får använda det varje gång. Känns skönt. Trött och huvudvärk hade jag när jag kom hem. Tog illamåendetablett på kvällen denna gång eftersom jag mådde riktigt illa, somnade i soffan och vaknade av att jag nästan kräktes där jag låg... Obehagligt.
Natten var inte lika lång denna gång, först väckt 2 ggr av en pipande sak i dotterns rum, sedan vaknade jag redan vid 07:30 och kunde inte somna om förrän vid 10:30... men då sov jag till strax efter 12.
Idag har jag legat i soffan och ömsom frusit ömsom svettats. Känner igen det rödrosiga ansiktet från förra gången. Dricker flaska efter flaska med vatten. Har kunnat äta helt ok idag, även om portionerna varit mindre än vanligt. Ingen riktig aptit ändå.

Barnen har varit på härliga dagar på en paradisö i havet i några dagar. Hur nöjda som helst när de kom hem. De har fått åka båt, bada, basta, skjuta luftpistol, paddla kanot, äta god mat...
Idag har de åkt till mormor och får njuta av mer havsluft och mormors goda mat och omsorg. Ena dottern fick åka även fast hon har feber. Hoppas de andra klarar sig... Smittan kom från lillkusinen som de umgåtts med nära i flera dagar. Det verkar vara en snabbt övergående variant på 48 timmar, får hoppas jag klarar mig undan. De kommer hem igen imorgon.
Då ska de tillsammans med maken packa husvagnen, handla mat och annat gott inför vår husvagnstripp på måndag. Ser fram emot att få göra en tripp och få miljöombyte. Det gör inget om jag inte är pigg de första dagarna - bara barnen får ha lite roligt. De finner sig så bra i att jag inget orkar. Omtänksamma gullungar!
Lite pillrigt blir det att ordna tider för provtagningarna som ska göras... Två av tre datum vet vi var vi är så jag ska boka de tiderna imorgon, frågan är var vi är det tredje datumet... Det löser sig säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar