torsdag 3 januari 2013

Behandlingsdag igen, Taxol 11

I dag var det dags igen, provtagning, läkarbesök och cellgifter. Undrar hur det fungerar nu när jag fått vila en extra vecka? Fick ju förra dosen, den stora, den 17/12 och borde ha fått dos 2 under julveckan... Det lär väl visa sig under dagen. Fick veta av Dr Nisse att hela cyto-cykeln blir lika, dvs 2 veckor till den 3:e kuren, detta för att doserna ska stämma.

Några fasta hålltider har jag för dagen, bla att vara på plats för provtagning redan kl 08:00, sedan är det bara väntan på läkartiden som även den är tidssatt. Det är behandlingstiden som krånglar till det, men jag räknade med att som vanligt vara redo för hemfärd runt 15-16. Allt flöt på alldeles för smidigt idag. Allt var klart redan kl 13. Snopet, men fantastiskt skönt!
Maken följde mig idag, han är ledig, så skönt med hans sällskap!

Medan han åkte hemåt för att skjutsa barnen på olika aktiviteter så hann jag gå/stappla hela vägen till Centralhallen för att köpa en smörgås (en riktig pärs med mina skakiga ben), äta upp den, och dessutom gå tillbaka för att kopplas i droppet. Jag hade slumrat till av Tavegylen när han kom tillbaka. Tvillingarna följde med in och sa hej. Upskattat!

Idag fick jag ett VIP- kort för provtagning. Nu ska jag gå direkt till Dagvården och lämna proverna för att sedan gå och lämna mina prover och en vikt till dem på provtagningen. Funkade super idag!
Känns jättebra, då slipper jag stickas mer i vänster armveck när det kan undvikas, utan de tar proverna ur venporten direkt. Så skönt, för blodkärlen är helt slut i armen, de behöver få vila. De förbereder porten för cyton samtidigt och det är inte helt fel att få det klart, även om det blir lite "extra bulligt" vid porten.

Vi kom överens om att behålla cortisondosen som tidigare, 3 morgon och 2 kväll.
Jag ska också prova att ta magdropparna på morgonen/förmiddagen (i stället för till kvällen som först ordinerats) för att förhoppningsvis få gå på toaletten på dagtid istället för på natten som det blir ibland för närvarande.
Jag ska också prova en något starkare sömntablett för att försöka få lite mer än 3-4 timmars sammanhängande nattsömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar