måndag 1 april 2013

Ett sista andetag...

Min älskade syster och min bästa vän tog i går sitt sista andetag.

Jag ser henne framför mig som styrman på ett skepp med sitt fantastiska hårsvall som rufsar sig i den hårda vinden. Hon är bestämd och lite upprorisk i sin blick. Hon spanar mot horisonten och där framme ser hon någon som väntar. En man som har stått där på stranden och väntat länge länge. Det är vår far...

Käre far ta hand om Malin så som bara du kan.

My heart will go on (Celine Dion)

Du fattas oss!

/Stina

49 kommentarer:

  1. kram till er alla, så ledsen jag blev nu! ta hand om varandra ni i familjen!

    //maria

    SvaraRadera
  2. Mina tårar faller, fina Malin, hoppas du har det bra nu, du slipper lida.... Mina tankar går till din familj.... <3
    /Lisbet

    SvaraRadera
  3. All kärlek och styrka till er alla i Malins fina familj!
    Ni har en tung tid framför er och har haft det "jobbigt" länge nu!

    En tröst i allt är ju att Malin nu får träffa sin pappa och andra nära, hon slipper oro och värk!! Ju längre jag levt och ju mer jag upplevt så inser jag att vår tid på jorden är bara en del av vår tid.....( låter både flummigt och strängt religöst-jag är knappast varken eller men jag har varit med när mina kära lämnat jorden och jag vet idag att de är kvar hos mig men i en annan skepnad.....) Styrkekram Maria

    SvaraRadera
  4. Tårarna bara rinner. Så fint skrivet, Stina. Det är så ofattbart grymt att jag inte finner ord. Jag beklagar er stora sorg och skickar styrkekramar till er alla. /kusin Marie

    SvaraRadera
  5. Tårarna rinner när jag läser detta, så fint skrivet. Jag beklagar verkligen sorgen och mina tankar går idag till hela familjen. ♡ kram Annika

    SvaraRadera
  6. Sov så gott Malin. Va fint skrivit att hennes far väntar och tar emot henne. Kramar o styrka till hennes nära o kära

    SvaraRadera
  7. En sorgens dag. Att det inte kunde vänt och gått åt andra hållet istället. Men ibland blir det inte som vi tänkt oss - inte alls. Jag vet att ni nära och kära kommer att finna styrka i varandra. Livet går vidare - det måste det göra. Tårarna rinner och fast jag inte kände Malin fick vi kontakt i detta forum och det har varit värdefullt för mig och jag hoppas att hon också fann lite kraft i vår ordväxling. Kramar till er i familjen från mig.

    SvaraRadera
  8. Sov sött, Malin! Så oerhört vackert skrivet! Jag ser det framför mig!

    SvaraRadera
  9. Vila i frid Malin! Många styrkekramar till din familj! / Marie i Lund

    SvaraRadera
  10. Så ledsamt. Sov i ro Malin, du slipper plågorna nu.
    Mina tankar går till din familj.
    /Svea

    SvaraRadera
  11. Kramar om er alla <3, så fruktansvärt hemskt och orättvist...
    Ja, morbror tar emot henne nu...!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vila i frid du fina! /ella

    SvaraRadera
  13. Kommer att sakna alla dina kloka tankar Malin. Har följt din resa som jag hoppades skulle sluta annorlunda. Mina tankar är hos din familj som minst sin älskade hustru, mamma, syster ja alla de som känner dig Malin. Kram

    SvaraRadera
  14. Vila i frid Malin. Varma tankar till din familj.

    SvaraRadera
  15. Vila i frid/Anita

    SvaraRadera
  16. Sov du lilla videung

    Än sova björk och ljung, ros och hyacinter.
    Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.
    Sov du lilla vide, än så är det vinter.
    Vila i frid Malin, mina tankar är hos din familj.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vila i frid kära brorsdotter,jag kan inte med ord beskriva hur jag känner annat än att det är så fruktansvärt orättvist att en ung människa mitt i livet ska drabbas av denna fruktansvärda cancer,Våra tankar går till din familj,din mor och dina systrar.

    SvaraRadera
  18. Ledsen att den hemska sjukdomen tar unga som gamla.Stöd varandra nu ta hand om er
    Kram tänder ett ljus för älskade maka,mamma,dotter,syster och vän

    SvaraRadera
  19. Vila i frid, och en massa styrkekramar till din fantastiska familj.Kram Monica

    SvaraRadera
  20. Vila i frid vackra Malin! Mina tankar går till familjen.

    Kram Sara

    SvaraRadera
  21. Så länge du kämpat! Nu får du vila. Ta hand om er nu, ni som är kvar!
    Kramar
    Anna från stockholm

    SvaraRadera
  22. Vila i frid Malin. Varma tankar till din familj.

    SvaraRadera
  23. Kära Malin!
    Vila i frid- nu slipper du ha ont och må så dåligt. Du har kämpat tappert, vägrat ge upp och jag kan inte med ord uttrycka hur arg och ledsen jag är på denna förbannade cancer. Mina tankar går också till din familj i denna svåra stund.
    Många kramar
    Annika

    SvaraRadera
  24. Så fint skrivet Stina! Har tänkt så mycket på er alla och
    Malin som kämpat så tappert. Vila i frid kusin ♥. Många
    kramar från Carina.

    SvaraRadera
  25. Finaste Malin !

    "När en blomma bryts av
    i sin vackraste blom
    då blir marken så trist,
    och så fruktansvärt tom ...
    Men kanske ändå
    att det någonstans finns
    en äng eller undangömd skreva,
    dit blommor som brutits
    för tidigt får komma
    och fortsätta andas
    och dofta och blomma och leva ...

    Atle Burman

    Såå fattig världen har blivit. Men himlen har blivit den skönaste ängel berikad
    Önskar dig Malin den skönaste vilan!
    Du kommer alltid, alltid att leva i våra minnen
    Tack Malin för allt du givit oss!

    Inger

    SvaraRadera
  26. Vila i frid du kämpe!

    SvaraRadera
  27. Håller med, väldigt fint skrivet. Varma kramar till dig Stina och din familj. Vila i frid Malin

    SvaraRadera
  28. Vila i frid Malin.
    Mina tankar går till er i Malins familj, ta hand om varandra.
    Många varma kramar från kusin Erika

    SvaraRadera
  29. Malin, du visade verkligen att du var glad i livet och att du kämpade för att finnas där för din familj. Nu får du vaka över dem från en annan plats. Hälsa alla starka och vackra bc systrar som gör detsamma.
    Vila i frid.
    /L

    SvaraRadera
  30. Vila i frid Malin. Må ni, hennes närmaste, omgärdas av kärlek. Jag kände aldrig Malin men tog del av hennes levnadsöde här via hennes blogg. Hennes öde berörde mig djupt. Kram

    SvaraRadera
  31. Vila i frid kusin. Din kämparglöd har inspirerat många! Din styrka, ditt mod. Du är en sann kämpe. <3 Caroline

    SvaraRadera
  32. Finaste Malin,du kommer alltid att leva kvar i många hjärtan samtidigt som många alltid kommer att sakna dej gränslöst mycket....
    Du var en jättestrong tjej, vi tyckte om dej mycket.
    Önskar din familj och din mamma och systrar mycken kraft i detta stora tomrum efter dej.
    Vårt varmaste deltagande/Kersti med familj

    SvaraRadera
  33. <3 jag finner inga ord.... Sov Gott Kära Malin...Saknar dig....Vi syns i Niangiala <3
    Sänder er nära all min styrka och kärlek.... <3 Ta hand om varandra....<3 /N

    SvaraRadera
  34. Ser Malin framför mej och minns er båda från er tid i Bygdeå. Och Malin bodde ju ett tag i mammas hyreshus i Umeå. Hon var en fin människa och jag förstår att hon fattas er.
    Du Stina har verkligen satt ut en vacker bild på din syster eller om det är Malin själv som har gjort det.
    Det är så sorgligt att se att en så glad kämpaglad ung kvinna måste dö. Må Malin vila i frid och må ni snart orka att tänka på Malin med bara glädje och inte bara behöva gråta när ni tänker på henne. Kram till er alla från Katarina Parment som hette Selberg på er Bygdeå tid.

    SvaraRadera
  35. Vila i frid Malin, massor av styrkekramar till make, barn, systrar och mamma./ Ulrika

    SvaraRadera
  36. sänder varmaste tankar till närmaste familjen. Malin, vila i frid. Du var verkligen en solstråle.

    SvaraRadera
  37. Stina,så fint skrivet. Tänder ett ljus för Malin,som kämpat så tappert. Enda trösten är att Malin nu är i hamn hos er far. Varma kramar till er alla från Annette o Håkan <3

    SvaraRadera
  38. Vila i frid Malin och styrkekramar till er alla. /Jörgen, Malin och Rebecca i Bygdeå.

    SvaraRadera
  39. vila i frid. många kramar till familjen. / kersti

    SvaraRadera
  40. Vila i frid finaste Malin.

    Stor kram och värme till alla ni nära och kära som fått förmånen att dela denna fantastiska kvinnas liv.

    Kram L

    SvaraRadera
  41. Finaste Malin <3 du är så saknad.

    SvaraRadera
  42. Så otroligt tråkigt det som hänt.Vi tänker på Malins familj samt Mamma Irene o Malins systrar .Ta hand om varandra.Kramar från Fam Elvinssons i Bygdeå.

    SvaraRadera
  43. Vila i frid. Malin. Kram stefan

    SvaraRadera
  44. Vila i frid, tankarna går till din fina familj!
    /Camilla

    SvaraRadera
  45. Vila i frid kära Malin. Tack för alla inlägg på denna blogg, vi är många som följt den och du har hjälpt oss mycket.

    SvaraRadera
  46. Vila i frid Malin <3
    Tankarna finns hos din familj!!
    Minns det som igår när vi träffades första gången 97 nere på Barn 4 NUS
    Elisabeth Hanefjord/Lycksele

    SvaraRadera
  47. Tänker ofta på Malin,kände inte henne men följde hennes blogg,hoppas att det går bra för familjen,Kram

    SvaraRadera
  48. Mina tankar går ofta till Malin. Jag hoppas, att det går bra för familjen. Saknaden efter henne måste ju vara så oändligt stor. Men jag tror, att Malin finns med er hela tiden. Hon håller ett vakande öga på de sina.
    Var rädda om varandra! Håll om varandra!
    Varma kramar
    Inger

    SvaraRadera