måndag 11 oktober 2010

Aktivering startad!

Jag har idag infriat mitt löfte till mig själv om att börja med promenader! Vad duktig jag är :)
Som bonus fick jag promenadsällskap och kaffe med dopp. Underbara Karin ringde för att höra om jag ville ha kaffesällskap och när hon skulle ut med sina hundar så passade jag på att följa. Hon fick dock inte gå i sin vanliga takt, jag kunde inte riktigt hänga med så hon fick anpassa sig efter mig. Men det gick hur bra som helst. Vi gick i ungefär 30 minuter. I stövlar. På åkermark. Finfin träning för mina tunga ben :)
Flåsande och flämtande tog jag mig runt och det är så tillfredsställande att jag orkade hela vägen! Efteråt smakade det gott med fika.
Som avslutning på en väldigt bra dag så kom lillasyster förbi en stund på kvällskvisten. Härligt att få en the-kompis och uppdatering på senaste dagarnas händelser!
Jag kommer förhoppningsvis att sova väldigt gott i natt.

Igår eftermiddag åkte jag för att se sonen spela hockeymatch. Det var seriepremiär och han vill alltid att jag ska se på honom... Klart jag måste ge det ett försök tänkte jag och åkte dit. Dryga 2 timmar i en ishall utan sittplatser... Jag smitade ut för att sitta i varje periodpaus och det var sååå skönt. Kan meddela att jag sovit, ända till 10 i förmiddags. Helt utslagen - märkte ingenting av familjens stök innan de drog iväg på morgonen :) Att så liten ansträngning gör mig så trött...

Nu har jag sovit gott tre nätter och förmiddagar i rad. Så härligt skönt. Det gör ju en hel del för humöret också... till omgivningens glädje. Nu är det bara att fortsätta ladda batterierna och promenera även i fortsättningen. Ser fram emot att gå en runda även i morgon.

Kroppsligt så är benen blytunga och fingrarna är fortfarande domnade, armen är tung - fast nu vet jag att det är av cellgifterna och kommer att bli bättre. För övrigt känns det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar